Naujienos

 Žalesnės, įtraukesnės ir aktyvesnės skaitmeninės ateities link: įžvalgos iš tarptautinio seminaro Vokietijoje

2025-06-03

2025 m. gegužės 20-22 dienomis Vokietijoje, Frankfurte prie Maino, vyko tarptautinio bendradarbiavimo veikla pagal Erasmus+ programą – seminaras „Erasmus+ digitisation: why green, inclusive and participatory inputs are needed“ (projekto nr. TBV-DE2-2025-LT-3065), kurią organizavo Vokietijos akademinių mainų tarnyba (DAAD).

Renginyje dalyvavo daugiau nei šimtas atstovų iš įvairių institucijų ir organizacijų bei nacionalinių agentūrų, tokių kaip NUFFIC, SALTO, ESN, ŠMPF, ETS Global, Frankfurt School of Finance and Management, THM taikomųjų mokslų universitetas ir kt. Kauno kolegija, kurią atstovavo Alytaus fakulteto tarptautinės veiklos koordinatorė Inga Neciunskaitė, buvo viena iš 4 aukštojo mokslo institucijų iš Lietuvos kartu su Vilniaus, Vytauto Didžiojo ir Mykolo Romerio universitetų atstovais.

Trijų dienų renginio metu ypatingas dėmesys buvo skiriamas skaitmenizacijai, apjungiant keturis Erasmus+ horizontaliuosius prioritetus – skaitmeninę tranformaciją, įtrauktį ir įvairovę, aplinką ir kovą su klimato kaita, dalyvavimą demokratiniame gyvenime – bei akcentuojant žaliosios darbotvarkės integraciją Erasmus+ – ir ne tik – veiklose. Todėl praktinė renginio programa apėmė išsamių praktika grįstų pranešimų, tokių kaip DAAD regioninio biuro Briuselyje direktoriaus Michael Hörig „Digital Education Action Plan and European Digital Education Hub“ prsitatymus, Angeliki Psychogyiou (ACA) moderuotą diskusiją „Opportunities and areas of tension: how the horizontal priorities work together“, paralelines kūrybines dirbtuves („Digitalisation x Inclusion & Diversity – Addressing marginalisation groups in digital education“, „Digitalisation x Green – From Carbon Footprint to Digital Handprint: Greening Erasmus+ Blended Mobility“, “Digitalisation x Participation in democratic life – From digital mobilities to digital democratic participation in Erasmus+“), minčių srautus, diskusijas, dalijimąsi gerąją patirtimi, dalyvių įžvalgas ir refleksijas.

Ypatingo dėmesio ir nuoširdžių aplodismentų sulaukė gegužės 22 d. THM taikomųjų mokslų universiteto Aklųjų ir silpnaregių studentų centro (BLiZ) atstovų Andreas Deitmeri ir David Smid pristatymas apie skaitmeninį prieinamumą Europos aukštojo mokslo sistemoje (“Digital accessibility in the higher education landscape in Europe”), kurio metu buvo gvildenamos realios skaitmeninio prieinamumo problemos regos negalią turintiems kompiuterių naudotojams, išskiriant skirtingus regos sutrikimus, barjerus, trukdančius greitai, patogiai ir įtraukiai pasiekti ir valdyti skaitmeninę informaciją ir dalyvauti Erasmus+ mobilumo programose, bei inovatyvius sprendimus ir patarimus, kaip gerinti studentų ir darbuotojų su negalia įtrauktį tiek Erasmus+, tiek kitose veiklose. Vieni jų  galėtų būti panašaus centro į „BliZ“ institucijos viduje įkūrimas, „įtraukties specialisto“ įdarbinimas, ne tik institucinės svetainės, bet visos skaitmeninės metodinės medžiagos, savitarnos terminalų, kitų skaitmeninių paslaugų pritaikymas regos ar kitą negalią turintiems žmonėms ir pan. Tai ypatingai akcentuotina, kalbant apie Erasmus+ studentų ir personalo mainus, kur įtrauktis apima visapusišką dėmesį nuo informacijos paieškos ir pateikimo, administracinių procesų, atvykimo, įtraukių studijų, darbo metodų iki apgyvendinimo ir kasdienių poreikių, kas itin svarbu skaitmenizacijai sparčiai žengiant į priekį. Pranešimo metu taipogi buvo paminėtas vykdomas aklųjų vedlių-robotų tyrimas.

Didelę pridėtinę vertę renginiui suteikė ir minėtos kūrybines dirbtuvės („Digitalisation x Inclusion & Diversity – Addressing marginalisation groups in digital education“, „Digitalisation x Green – From Carbon Footprint to Digital Handprint: Greening Erasmus+ Blended Mobility“, “Digitalisation x Participation in democratic life – From digital mobilities to digital democratic participation in Erasmus+“), kurių metu dalyviai ne tik turėjo galimybę išgirsti išsamius pristatymus, bet ir dalijosi įžvalgomis apie tvarias praktikas, organizuojant Erasmus+ mišriąsias intensyvias programas ir kitas veiklas, generavo naujas idėjas, tvaresnes mobilumo, institucinių ir asmeninio judumo iniciatyvas bei gvildeno studentų skatinimo demokratiniame gyvenime temą. Renginio metu pabrėžta svarbi mintis, kad „dideli dalykai prasideda nuo mažų“, o „tvarumas nėra vien tik žalia kelionė ir skaitmeniškumas“, bet pamatuoti sprendimai kasdienėje veikloje ir pasirinkimuose, kaip antai žinojimas, kuri nuotolinių susitikimų programėlė – Zoom ar Google Meet – yra mažiau kenksminga aplinkai, protingas ir saikingas dirbtinio intelekto naudojimas, pasvertas leidinių, vizitinių kortelių, dovanų teikimas, tvarių skaitmeninių procesų diegimas ar net per dieną išgertas kavos puodelių kiekis.

Inga Neciunskaitė aktyviai įsitraukė į diskusijas ir praktines veiklas, domėjosi, kaip skaitmeninės priemonės gali padėti didinti įtrauktį ir mažinti atskirtį, skatinti studentų įsitraukimą į demokratinius procesus bei kaip plėtoti tvarius skaitmenizavimo procesus Erasmus+ programos bei kitose veiklose. Bendraudama su dalyviais kūrybinių dirbtuvių ir kitų veiklų metu, ji taipogi dalijosi gerąja patirtimi, paminėdama Alytaus fakultete įdiegtus natūralaus geriamo vandens šaltinius, svarstytą gamilybę išbandyti „valgomų indų“ idėją,  bei Alytaus fakultete vizitavusio kviestinio docento Dr. Bin Zhang pristatytą „įtraukiosios technologijos“ įveiklinimą Kanagavos universitete, realiai įveiklinant sukurtus aklųjų vedlius-robotus. Pasak Ingos Neciunskaitės, ši patirtis ne tik praplėtė profesines žinias ir asmenines kompetencijas, bet ir atvėrė naujų galimybių bendradarbiauti, generuoti projektines idėjas, pažvelgti į skaitmeninės įtraukties ir atskirties bei tvarumo sampratą daug plačiau ir atsakingiau. Seminaras taipogi suteikė naujų žinių kaip efektyviau derinti mišrias mobilumo formas su tarptautinėmis partnerystėmis, didinti veiklų efektyvumą vidiniuose ir tarptautiniuose administravimo procesuose. Be kita ko, leido įsitikinti, kad skaitmenizacija turi veikti kaip kritiškai pamatuotais sprendimais nutiestas tiltas, mažinantis atskirtį ir atveriantis galimybes Erasmus+ ir kitose veiklose.

Šis tarptautinis seminaras Vokietijoje ne tik pagilino asmenines ir profesines Alytaus fakulteto tarptautinės veiklos koordinatorės kompetencijas, bet ir suteikė reikšmingos pridėtinės vertės Kauno kolegijai. Dalyvavimas tokio lygio tarptautiniuose renginiuose yra itin svarbus, nes darbuotojai, įsitraukę į diskusijas, kūrybines dirbtuves ir praktines veiklas, parsiveža ne tik teorinių žinių, bet ir realiai pritaikomų sprendimų, kurie padeda modernizuoti bei stiprinti Erasmus+ programos ir kitų veiklų įgyvendinimą.

Kauno kolegija, laikydama skaitmenizaciją vienu iš strateginių prioritetų, aktyviai skatina ir prisideda prie darbuotojų kvalifikacijos kėlimo, įskaitant tarptautinius renginius, siekdama, kad įgytos žinios ir patirtis virstų realiais pokyčiais. Todėl dalyvavimas šiame seminare pagal sėkmingai pateiktą paraišką ne tik prisideda prie institucijos siekio plėtoti tarptautiškumą bei bendradarbiavimą, bet ir rodo institucinį kryptingą siekį stiprinti inovatyvios, įtraukios bei socialiai atsakingos aukštojo mokslo aplinkos kūrimą.

Bendrai finansuojama Europos Sąjungos lėšomis. Šis kūrinys atspindi tik autoriaus nuomonę, todėl Nacionalinė agentūra ir Europos Komisija negali būti laikomos atsakingomis už jame pateiktą informaciją.

 

 

 

 

 

 

Komentarai

Įveskite vardą
Įveskite el. pašto adresą

seven + 18 =

Kitos naujienos

Į viršų