Naujienos

Alytuje surengtas Tarptautinio Socialinio darbo forumo partnerystės dialogas: dėmesio centre – mentorystė

2025-12-01

2025 m. lapkričio 25–28 d. Kauno kolegijos Menų ir ugdymo fakultetas, Alytaus fakultetas ir Tauragės skyrius organizavo Tarptautinį Socialinio darbo forumą – išsamų ir turiningą akademinį bei praktinį renginių ciklą, skirtą šiuolaikinėms socialinės politikos, profesinės veiklos ir mokslinių tyrimų temoms. Forumo tikslas – skatinti tarptautinį dialogą, stiprinti bendradarbiavimą tarp aukštojo mokslo ir socialinių partnerių, plėtoti mokslinių tyrimų ir inovacijų sinergiją bei stiprinti regionines partnerystes. Renginiai vyko Kaune, Alytuje ir Tauragėje, o dalyviai galėjo jungtis ir nuotoliniu būdu.

Vienas reikšmingiausių forumo akcentų buvo Alytaus fakultete įvykęs partnerystės dialogas „Mentorystė: kelionė nuo studento iki profesionalo“, subūręs socialinių paslaugų, sveikatos priežiūros, teisėtvarkos, užimtumo ir krašto apsaugos institucijų atstovus, dėstytojus, studentus ir regiono bendruomenės narius. Renginio metu buvo aptarta mentorystės svarba rengiant būsimus socialinio darbo specialistus, dalytasi patirtimis iš laukų, kurie dažnai reikalauja ne tik profesinių, bet ir vertybinių kompetencijų.

Renginį pradėjusi Alytaus fakulteto prodekanė Ingrida Brazionienė pabrėžė, kad mentorystė yra vienas pagrindinių elementų, padedančių studentams pereiti iš teorinių studijų į praktinę profesinę veiklą. Sveikinimo žodį taip pat tarė Alytaus miesto socialinių paslaugų centro ir Lietuvos socialinių darbuotojų asociacijos Alytaus skyriaus atstovai, išryškinę tęstinio bendradarbiavimo svarbą rengiant kvalifikuotus specialistus.

Dialogo metu pasisakė ir savo patirtimis dalijosi kelių sričių profesionalai
Pirmąjį pranešimą – „Kodėl mentorystė svarbi būsimiems socialiniams darbuotojams?“ – pristatė Kauno kolegijos Menų ir ugdymo fakulteto Socialinio darbo katedros lektorės Aušra Kavaliauskienė ir Ilona Venckienė. Jos akcentavo, kad mentorystė studentams padeda ne tik įgyti praktinių kompetencijų, bet ir ugdyti kritinį mąstymą, pasitikėjimą savimi bei profesinį tapatumą.

Alytaus nakvynės namų socialinė darbuotoja ir LSDA Alytaus skyriaus narė Ieva Šeškutė pristatė pranešimą „Mentorystė nakvynės namuose: praktika, iššūkiai, galimybės“, kuriame atskleidė, kokie specifiniai gebėjimai reikalingi dirbant su socialinę atskirtį patiriančiais asmenimis ir kokį vaidmenį šiame kontekste atlieka patyręs mentorius.

Toliau sekė Vaidos Čyžiūtės-Tatulienės, Alytaus miesto socialinių paslaugų centro direktoriaus pavaduotojos socialiniam darbui ir LSDA Alytaus skyriaus kuratorės, pranešimas „Nuo praktikos iki profesijos: mentorystės patirtys Alytaus miesto socialinių paslaugų centre“. Ji aptarė, kaip institucijoje kuriama studentų praktikos aplinka, kaip organizuojama mentorystė ir kokią realią naudą ji suteikia tiek studentams, tiek organizacijoms.

Apie kūrybiškų metodų naudą socialiniame darbe kalbėjo Edita Švetkauskienė, Alytaus miesto socialinių paslaugų centro atvejo vadybininkė ir LSDA narė. Savo pranešime „Kūrybinės dirbtuvės ir pozityvios tėvystės praktikos – augimas kartu su šeima ir profesija“ ji pristatė, kaip kūryba ir žaidybiniai metodai gali būti panaudojami stiprinant šeimų įgalinimą ir socialinį funkcionavimą.

Renginio programą papildė ir mokslinių tyrimų perspektyva: Alytaus fakulteto prodekanė Ingrida Brazionienė pristatė pranešimą „Moksliniai tyrimai socialiniame darbe: nuo idėjos iki praktinio sprendimo“, kuriame aptarė, kaip studentų tyrimai gali tapti realiais pokyčiais socialinių paslaugų sektoriuje ir kaip mentorystė padeda jauniems tyrėjams įgyti reikiamų kompetencijų.

Svarbi renginio dalis buvo diskusija, kurioje dalyviai nagrinėjo, kaip mentorystė ir mokslinių tyrimų bei eksperimentinės plėtros veiklos gali prisidėti prie naujos kartos socialinių darbuotojų rengimo. Pokalbio metu akcentuota, kad tvarios mentorystės sistemos kūrimas, aktyvus bendradarbiavimas tarp akademinės bendruomenės ir socialinių paslaugų įstaigų bei studentų įtrauktis į praktinius tyrimus yra būtini šiuolaikinių socialinių specialistų rengimui. Diskusijoje išryškėjo bendras įsitikinimas, kad profesionalus socialinis darbuotojas formuojamas nuosekliai – per patirtinį mokymąsi, dialogą ir stiprią profesinę bendruomenę.

Renginys užbaigtas refleksija ir neformaliu pokalbiu prie kavos, kuris tapo puikia proga užmegzti naujus ryšius ir aptarti tolimesnio bendradarbiavimo galimybes. Dalyviai dalinosi pastebėjimais, kad tokio pobūdžio renginiai ne tik skatina profesinės bendruomenės augimą, bet ir leidžia kurti naujus partnerystės modelius, kurie prisideda prie kokybiško specialistų rengimo.

Alytaus fakulteto indėlis į Tarptautinį Socialinio darbo forumą dar kartą atskleidė fakulteto aktyvų vaidmenį regiono socialinių paslaugų ekosistemoje. Sistemingai puoselėjama mentorystės kultūra, glaudus bendradarbiavimas su socialinių paslaugų įstaigomis ir atvirumas dialogui sudaro prielaidas rengti kompetentingus, atsakingus ir socialinei misijai įsipareigojusius specialistus. Renginys patvirtino, kad partnerystė ir žinių mainai yra neatsiejami nuo kokybiško socialinio darbo mokymo ir profesinės bendruomenės stiprinimo.

Komentarai

Įveskite vardą
Įveskite el. pašto adresą

4 × 4 =

Kitos naujienos

Į viršų